Reiselivskonferansen 2015

Tema: Miljø og kvalitet

NHO_R_NN_logo_firkantet

Quality Hotel Saga i Tromsø 15. september 2015

Tilgjengelige foredrag:

  • Næringspolitikk med trøkk! Kristin Krohn Devold, adm. dir. NHO Reiseliv, gir status for NHO Reiseliv sitt næringspolitiske arbeid.
  • Fornybar konkurransekraft: Bjarne Sætrum, adm. dir. i Ishavskraft, forteller hvordan fornybar energi og energiløsninger kan bidra til økt  kundegrunnlag, samt kostnadsbesparelser.
  • Miljøgevinsten: Inger Mattsson, Director Sustainable Business Scandic Hotels, om hotellkjeden sin miljøsatsing.
  • Fakta på bordet – hva er driverne for reiselivet i nord? Gunnar Nilssen, daglig leder i Reiseliv i Nord AS.
  • Verdens vakreste sjøreise – kvalitet og unike opplevelser: Daniel Skjeldam, CEO Hurtigruten, gir oss siste nytt fra Hurtigruten.
  • Opplevelser med kvalitet!  Hans Olav Eriksen, adm. dir. Lyngsfjord Adventure og Børre Berglund, prosjektleder Nasjonalt Kvalitetssystem gir oss status for arbeidet med nasjonalt kvalitetssystem for aktivitetsbedrifter, attraksjoner og muséer. Dorthe Eide, 1. amanuensis fra Handelshøgskolen ved Universitetet i Nordland, orienterer om forskningssdelen av prosjektet med særlig vekt på utvikling og testing av delpilot på opplevelsesdesign og –produksjon.
  • Cruise er krevende – store muligheter for gode tilbydere: Erik Joachimsen, daglig leder Cruise Nord-Norge og Svalbard, utfordrer opplevelsesbedriftene til å bli enda bedre tilbydere av kvalitetsopplevelser.
  • Nord-Norge i front: Arne Trengereid, adm. dir. NordNorsk Reiseliv AS, fokuserer på utfordringene og mulighetene for at Nord-Norge fortsatt skal være den ledende vekstregionen i reiselivs-Norge.
  • Merkevaren Norge vs. merkevaren Nord-Norge? Cathrine Pia Lund, direktør Brand Norway i Innovasjon Norge, utfordres til å beskrive hvordan sterke merkevarer kan supplere hverandre.

Kontaktperson: kristin.pettersen@nhoreiseliv.no, mob 917 69296

LogoAlt2-Rod